Omdat de psychologische prijs van een product of dienst niet altijd 9,99 euro is, vormt prijsanalyse een essentiële stap binnen uw strategische marketing.
Via een prijsanalyse krijgt u een antwoord op volgende vragen:
- Tegen welke prijs kan ik mijn product verkopen?
- Wat is mijn minimumprijs?
- Welke maximumprijs kan ik voor mijn product vragen?
- ...
Via de prijsanalyse van Incidence kunt u de prijsflexibiliteit van uw product of dienst testen en de ideale prijs ervan berekenen door calculatie van de psychologische prijs. De psychologische prijs is gelijk aan de beste prijs-kwaliteitsverhouding bepaald door uw klanten en prospects.
Daarnaast kan Incidence binnen verschillende sectoren een prijsbenchmark opmaken. Hier vindt u onze benchmark voor prijzen binnen de autosector.
Alle marktonderzoeken van Incidence gebeuren op maat van onze klanten. We kijken ernaar uit om samen met u uw marktonderzoeksproject onder de loep te nemen.
Contacteer ons voor bijkomende informatie.