PRIJSANALYSE: BEPAAL DE JUISTE PRIJS VOOR UW PRODUCT OF DIENST

Omdat de psychologische prijs van een product of dienst niet altijd 9,99 euro is, vormt prijsanalyse een essentiële stap binnen uw strategische marketing.

Via een prijsanalyse krijgt u een antwoord op volgende vragen:

  • Tegen welke prijs kan ik mijn product verkopen?
  • Wat is mijn minimumprijs?
  • Welke maximumprijs kan ik voor mijn product vragen?
  • ...

Via de prijsanalyse van Incidence kunt u de prijsflexibiliteit van uw product of dienst testen en de ideale prijs ervan berekenen door calculatie van de psychologische prijs. De psychologische prijs is gelijk aan de beste prijs-kwaliteitsverhouding bepaald door uw klanten en prospects.

Psychologische prijs

Daarnaast kan Incidence binnen verschillende sectoren een prijsbenchmark opmaken. Hier vindt u onze benchmark voor prijzen binnen de autosector.

Alle marktonderzoeken van Incidence gebeuren op maat van onze klanten. We kijken ernaar uit om samen met u uw marktonderzoeksproject onder de loep te nemen.

Contacteer ons voor bijkomende informatie.